onsdag 1 april 2009

Sisst ut!!!

Har äntligen tid att blogga om de sista saker jag gjort under
Beas Mars utmaning
Känner mig jätte nöjd med alla de saker jag äntligen har fått avklarat.
Detta har även gett mig mer inspiration till att verkligen avsluta det jag påbörjat och har nu planer om att försöka varva "nya" grejjor med "gammla" och kanske lyckas avsluta mer än tidigare. Det finns ingen bättre belöning när man sitter med ett gammalt projekt än att veta man sedan kan göra något nytt och mer spännande
De saker jag avslutat nu har jag säkert haft skrivna på min planerings lista länge
och alltid flyttat fram dem när allt annat varit avsluta.

Nytt överdrag till strykbrädan.
Mycket enkelt och därmed tråkigt..
Lade strykbrädan på det "nya" tyget och klippte ca 10cm utanför.
Tyget är en gammal gardinlängd som jag tröttnat på.


Ny bandana till jobbet.
Jobbar i bageri och krav på huvudbonad.
Denna bandana är ett jätte bra alternativ till de fula kepsar eller "karotter" som finns.
Mönstret kommer från min gammla bandana, som jag sprättat,
och därefter använt den som mall.
Tyget är en spillbit från nått tidigare projekt.





Passar på att Tacka Bea för hennes underbara utmaning.
Kommer säkert att anmäla mig nästa gång också.
Detta var jätte kul och en riktig morot för att avsluta en massa

1 kommentar:

Mojebarn sa...

Visst är det skönt att avsluta saker som stått på listan länge. Annars ligger de och gnager i bakhuvudet och tar energi.

Strykbrädesöverdraget blev ju jättebra.

Jag gillar verkligen Pippikläningen.