onsdag 29 april 2009

Litt av varje.

Den utlovade uppdateringen på tisdag blev det inget av då jag tyvärr var upptagen hela kvällen, så den kommer nu, och jag har lite dåligt samvete över att inte haft tid att göra detta tidigare.
Jag var iväg och kollade i den lokala tygaffären och fick med mig
nått av allt jag tänkt mig,
men jag fick veta att det skulle
komma in lite mer under veckan,
så jag förhastade mig inte utan väntar och ser vad som kommer in.
Dessutom fick jag
pengar kvar på presentkortet,
så det blev en del ändå, och då jag har ju lite till att handla för.




Blått fleeace med musse och hans vänner,
vet inte hur mycket det blev, då jag fann denna bit i en stuv låda där man betalar 10kr/hg.
Ett rent impulsköp med andra ord.
Det vita med rosa prickar
är ett tunnare jersey 2m, som jag tänkt att sy bla nattlinne till Lina.
Jogging tyget
blev inte rätt på bilden, men det är grönt och ca 1m,
som passar med camoflage tyget jag köpte för ett tag sedan.
Jag har tänkt att sy bla en tröja till Anton.


Det gula är ett poplintyg och det kommer bli badshorts till Anton.
Resten är muddväv i 4 st olika färger.


Jag har de senaste dagarna hunnit med att sy lite, inte nått kul, men nödvändigt.



När vår hund flyttade in för snart 2 år sedan åt han hål på nästan varje kuddfodral i soffan och alla kuddar plockades bort.
Nu hoppas jag att han gett sig med detta och därför sytt nya fodral.
Tygerna är från de gammla, men i nytt utförande.

Sedan har jag påbörjat avbetandet av
den stora högen med jeans som sak lagas
och två par är klara.
Tanken slog mej när jag satt där och svor över eländet att det är inte alltid den bästa lösningen att laga jeans.
Specielt inte om man nästan får
"lappa-ihopp-ett-hellt-par"
Nu är det ju favorit jeans vi pratar om, så då är det en annan sak, och jag sydde glatt vidare.

Hela stycket nerefter bak var borta och jag "förlängde" dem till ursprunglig längd. Inte jätte snyggt, men det funkar nog, och jag får behålla dessa goa jeans.


Man kan tydligt se att de var så slitna att det inte ens går att tvätta dem rena.
Vilket nu är döljt under lagningen.
Det andra paret jag lagat vill jag inte ens vissa för där har jag
lagat lagningen i lager nummer 3....
Håppas ni alla får en trevlig valborg och 1 maj. Själv kommer jag att jobba och därmed inte sy nått på hela helgen. (kanske...)
Kram
Jonna



1 kommentar:

Heimlaga sa...

Kul att se att det är någon annan ocksåsom bemödar sig att laga trasiga kläder!