söndag 29 mars 2009

Effektiv helg

Min sysster och hennes dotter har varit på besök.
Stora sysster Ju ville gärna att jag skulle sy en Pippi kläning,
som även den skulle ges till tjejen som fyller 3 i april, hon är hellt Pippi tokig.
Därför under lördag eftermiddagen sydde jag en pippi kläning
efter ett mönster till en A formad kläning.
Mönstret från Allt om Handarbete, men tyvärr hade jag glömt skriva upp från vilket nummer, men det är ett från 2008. Stl 104 (3år)
Tyget kommer från Auktion och pippi tyyget hade min syster med sig när hon kom på besök.




Innan pippi var på plats, påminde den mest om en påsk kläning, men nu hoppas jag att den även ska funka under sommaren.
Sysster dottern I fick ytterligare nya kläder till sin docka.


Kjol, kläning och ett par strumpbyxor.
Mönsteret är från en bok som jag lånat av min mamma och i kaoset under helgen glömde jag skriva av vad den hette. Kommer säkert att sy mer från den boken, så jag får återkomma om den källan.
Alla tyger är rest tyger.

Det blev en ficka.


Pepparkaks toppen fick en ficka i samma tyg som aplokationerna på kläningen.

1 kommentar:

Vimsan JBR sa...

Ms mamma M gillade verkligen kläderna. Samma med faster A.

Kram på dig!!!!!