onsdag 18 mars 2009

Inflyttnings present!

Två av mina bekanta ( mor och dotter ) har nyligen flyttat från
ett stort hus
till varsin lägenhet.
De har allt de behöver och lite till, så det var inte lätt att hitta på en bra infllyttnings present,
men Det jag har gjort är...

Varsin väska.
I väskorna hade jag lagt...


Plast påse förvaring till städskrubben.
Båda har systemet
lägg-in-och-var-glad-om-det-inte-ramlar-ut.



Grytlappar. I matchande tyg.



Fleeace sockar till frusna fötter.
Alla tyger kommer från min jätte hög i syrummet.
Mönstren är från
Allt om handarbete
Lätt att sy
och
Grytlapparna och påsförvaringen är bara klippa och sy efter behov...
Började fundera och planera vad de skulle få i inflyttnings present redan i januari när jag hjälpte dem att flytta. Tog inte så lång tid ändå att bestämma vad jag skulle göra till dem, men sen blev det stopp i handlingen, och jag kom inte igång med det förren jag antog
mars utmaningen hos Bea.



1 kommentar:

Ph sa...

Men vilken bra present! :)
Fleecesockor... Det vore något för min sambo, han fryser jämt om fötterna!