söndag 1 mars 2009

En klar....

Detta med utmaning satte verkligen fart på mej, och jag kan redan vissa upp
ett klart objekt,
dessutom har jag en sak till som det bara fattas fyra sömmar på.
Några bekanta till mig flyttade till nytt boende den
första februari,
eftersom de är av slaget
har-allt-och-lite-till,
så därför bestämde jag mig för att sy lite som de
inte kan köpa i affären.
Jag vet att de uppskattar hem gjorda saker
och det passar ju jätte bra nu när jag lärt mig sy lite mer.
Tyvärr blev det inga jätte bra kort,
men det är en till väska klippt,
så hoppas de korten blir bättre bara den också blir färdig.




Något nyfiken var jag på hur den skulle bli innan jag fick
vända den rätt



Helt OK och jag är faktiskt nöjd.
En liten ficka på insidan, som tyvärr hamnade lite för högt,
och ett band att fästa nycklar i.
På framsidan är det en stor ficka att ha tex en tidning i
och på ena kort sidan är det ytterligare ett litet fack.
Mönstret kommer från boken Lätt att sy av Lotta Jansdotter
Blått jeanstyg
från en tjuv dykning i mammas tyggarderob för ett tag sedan
Blommit tyg
till foder kommer från en av allla fyndlådor som är inköpta på Aktion
Övriga band
kommer från den "lilla" högen som bildats i min band låda....

3 kommentarer:

Ph sa...

Oj vad snabb du var! :) Och fin blev den också.
Har också en väska liggandes i väntan på att bli sydd någon gång den här månaden. Ska bli kul att se vad vi hinner göra under den här utmaningen!
Ha det så bra!

Kram Philippine

Vimsan JBR sa...

En sån vill ja ha!!!! Perfekt för en vimsig tre barns mamma så hon får med allt när hon ska iväg på äventyr...

Beas sa...

Vad härligt...jag vill också sy väskor. :-)