tisdag 10 mars 2009

Omlott tunika

Denna tunika såg jag först hoss
skrot design.
Snäll som hon är fick jag mönstret av henne ( mins tyvärr inte hennes källa)
Detta var någon gång i höstas och jag har haft jätte svårt att hitta det
rätta tyget
att sy den i, men nu när den är klar är jag nöjd med resultatet.
Den är dessutom ett riktigt
"mars utmaning"
Eftersom jag viljat sy den länge...
Tyget köpte jag i oktober Det var med i en fyndlåda med tyger på aktion.


Den är sydd i stl 86
Kantbanden är klippta från ett vitt tyg med gula klöver,
från samma fyndlåda.
Ett stort tack till skrot.

5 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Se där ja, blev ju kanon :-)

Henrietta sa...

Jösses vilket underbart tyg!! Och blusen var verkligen super fin!

Zandra sa...

HUR snygg som helst!!!! Blev jättefint med kantbandet också tycker jag.

Handarbete/Pyssel sa...

Vilka härliga saker du fått till under utmaningen!! Och fler hinner det väl bli?!

//oxå med i marsutmaningen.

Beas sa...

Det blev ju jättefint! Kanon!