måndag 27 oktober 2008

Äntligen klar!

Barn Tunika.

Mönster från:
Burda design nr 9 2008
Tyg:
Det turkosa mönstrade från mammas hög med div tyger.
Det Svarta med vitt mönster från IKEA
Kantband:
Gjort av ett svart tyg jag hade i tyghög.
Knappar:
Från en fyndlåda på den lokala auktionen.
Stl: 122
Det är tunikan som borde ha varit klar för tre veckor sedan när tjejen som ska få den fylde fem.
Gjorde om mönstret lite, det skulle varit knäppning hela vägen ner bak,
men tyckte inte det var snyggt.
Bilderna hamnade tyvärr i fel ordning men men vad gör det....

Knäppningen bak är med tryck knappar och en hyska tror jag det heter.....
Det sitter riktiga knappar som prydnad på utsidan.


Tunikans baksida.




Tunikans framsida.
Svårare än jag trodde att sy denna, men det gick ändå fort, när jag väl började att sy.
Känner mig hyffsat nöjd med tyg valet. Den blev fränare än jag trodde.
Saknade en overlock vid vissa tillfällen, den hade underlättat en hel del, men jag syr inte tillräkligt för att skaffa mig en.
Hoppas nu bara att tjejen som ska få denna gillar den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser hon den så bor hon i den...