torsdag 23 oktober 2008

Klipp Klipp

Håller för tillfället på med två tuniker, men tar tid att fördigställa, försöker sy en timme om dagen iaf. Alla delar är klippta och sicksackade.


Den ena tunikan har jag bara några få sömmar kvar på, men måste pressa en hel del, innan jag kan sy klart den.


Den andra började jag att sy på idag, så det dröjer nog nån dag till, innan jag närmar mig klar.


Som vanligt har jag mina två katter som hjälp!?










Eller om de bara är i vägen?!


Hoppas nu bara att mitt mål, att bli klar med en av tunikerna, innan nästa vecka är slut.


Sydde en present påse förra veckan, men korten på den ligger i en annan kamera, som jag inte har programet till. Publicerar bilderna på den när jag har fått de bilderna.

1 kommentar:

Beas sa...

Tack du goa för din kommentar om min "hörna"!

Jag fick verkligen ett litet "tänk om" där. Jag vet att stolen inte passar, men fick en liten skjuts att antingen sy ett vitt överdrag och piffa på något sätt med någon kudde eller helt enkelt tänka om jag har någon annan stol som kan passa bättre in. :-)

Och du har rätt i att en enkel skål passa bättre. Jag har funderat på ett runt stort fat med grus, växter och ett ljus i...men det kändes lite tjatigt eftersom jag har just det på vardagsrumsbordet bredvid - fast upprepning är ju ofta bra. Jag ska fundera på hur jag ska kunna få till det.

En lite mindre duk skulle funka också...eller en riktigt, riktigt lång som når ner till golvet möjligtvis.

Och så något i textil på väggen är ju heller inte tokigt!

Jag ska fundera och försöka få ihop något. Tack för konstruktiva tankar!

Kram