torsdag 9 oktober 2008

......Klantig.....

Jaha! det är bara att erkänna...
skulle sy en tunika till min syster dotter som fyller 5år på tisdag.
Jag började med att planera, fixa tyg, rita och klippa mönster i god tid, men det vanliga kaoset uppstod ändå, tyget jag hade tänkt göra kragen och ärmar med hade jag exakt så det räckte till. Klantig som jag var lyckades jag då att klippa med förliten sömsmån på just dessa delar och nu har jag inget tyg att använda....
Detta skulle bli mitt första klädesplagg och jag tänker inte ens försöka sy med förliten sömsmån. Kan behöva lite att gå på när man gör något för första gången...
Det blir heltenkelt en tur till leksks affären (vet nått hon önskar sig) och köpa present.
Tunikan får jag fixa till jul istället, käns jätte tråkit men tyvärr sant.
Tänker inte bjuda er på några bilder på förödelsen...
Hoppas på att jag inom kort kan lägga ut bilder på en lyckad och klar tunika.

Inga kommentarer: