söndag 28 september 2008

Länge sen men men

För snart tio år sedan började jag med att klippa ut delar till ett överkast...
Det skulle då vara i bara överblivna jeans, vilket det också blev, tillbringade X antal timmar att sprätta å klippa. Tyvärr tappade jag lusten och det blev lagt på is...
För sex årsedan tog jag fram det för ett nytt försök. Tyvärr lyckades jag att förstöra mammas symaskin den gången och det blev åter bortlagt utan färdigt resultat....
....men för två år sedan bestämde jag mig för nu eller aldrig. Det blev två månaders intensiv sying och många nya svordommar....



Har hängt det över soffan så det blev tyvärr inte en jätte bra bild. Rutorna är 20x20cm, 15x15cm och 10x10cm.



Kanten runtom ärden delen som vanligtvis utgör midjan på ett par jeans. Det var jätte svårt att få det bra, tyvärr inte helt nöjd idag men men misstagen syns iaf inte...



Märkeslapparna sparades...



Till baksidan använde jag lakansväv. Vilket jag ångrar..... Det blir skrynkligt vilket inte kan hjälpas och det är en suverän katthårs magnet...

2 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Jag som har sett överkastet i verkligheten kan intyga ett det är riktigt snyggt! Ett gigantiskt jobb som du lagt ner.

♥ Medea ♥ sa...

Vad kul att se något sytt av jeans. Jättefint. Jag har sparat massor med jeans för att någon gång i tiden klippa till mattrasor och väva trasmattor.
Kul att se din nya blogg!