torsdag 18 september 2008

Barbies nya natt kläder

För ett tag sedan bestämde jag mig för att prova sy Barbie kläder. Jag sökte igenom min egen bevarade låda med barbie grejjer i. Där hittade jag kläder som min farmor hade sytt, till mig och mina syskon, när vi var små. Tog och ritade av dem så gott det gick, sen fick jag improvisera resten. Ville inte så gärna sprätta isär dem.


Tyvärr blev detta ingen bra bild, men det är pyjamas i satin, i två delar. Tyget är ljus rosa och kommer från en av mina föredetta pyjamaser.


Sedan blev det en morgonrock. Den är sydd i vitt jätte tunt tyg ( vet tyvärr inte vad tyget kallas) Det är då från en tunika, som jag fick en reva i och inte klarade av att laga.




Barbie i sina nya natta kläder.
Tyvärr blev byxbenen lite för korta.
Detta är bland det svåraste jag har provat sy än så länge. Har även bestämt mig för att ALDRIG mer sy Barbie kläder.
Det positiva med det var att jag fick användning för mina avlagda kläder.
PS. Tack för hjälpen Skrot. tror jag lyckades bättre denna gång

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå d spelar väll ingen roll att bena blev för korta hon kom ju i dom iaf. ;-) Kram kram

webmaster sa...

:) see mine too www.EH-LAA.blogspot.com

Anonym sa...

Det är säkert inget fel på pyjamasen, men Barbie har ju alldeles för långa ben. Skulle vi se ut så vore vi all minst 2 metersmänniskor. Gun