måndag 15 september 2008

Tygväskor

Jag har under de senaste dagarn slitit med att sy tygväskor.
Baksidan

Denna väska är till en bekant som fyller 64år och har allt. Måttena är ca 30x30cm.




Framsidan är i ett mönstrat bommulstyg och resten är i ett mjukt bommulstyg. Tror det har varit en duk någon gång. Handtagen är av bommulsband.



En försöksväska blev det åxo.




Sydd i sveriges fulaste tyg. Den var då inte tänkt att användas. Måttena är ca 7x25x45cmDxBxH Hela väskan är sydd i samma bommulstyg.

Den passar utmärkt till att förvara presentpapper i.



Tyvärr blev inte detta inlägg som jag tänkt mig, med bilder, har lite problem med att förstå hur bildhanteringen funkar här. Ska ta och konsultera med min mycket snälla vän på skrotdesign.
Hoppas jag har bättre koll på läget vid nästa inlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte sy en till mig som jag kan ha med när jag handlar? Jag kan fixa tyg själv som jag antingen skickar upp eller du får med när du är här, välj själv. Fast den första väskan va en riktigt snygg modell. Kram Kram

Villa Nystuga sa...

Se där ja! Jag har också tänkt att sy några varukassar. Mamma har efterfrågat lite "gladare" kassar att handla i. Vill nog ha några själv också, men det är så himla svårt att göra till sig själv. Roligare att överraska andra :)