torsdag 11 september 2008

Mönster

Jag har de senaste dagarna varit försjunken i tidningar....
Tidningar med sy mönster. Det har varit en intensiv jakt efter användbara mönster. Eftersom att jag inte har sytt tidigare så krävs det att mönstren är lätta och inte har allt för kronglig syteknik.
Har då faktiskt hittat en heldel användbara mönster, ska försöka hinna rita av dem i helgen, så att ja kan lämna tillbaka tidningarn till ägarinnan. Hoppas bara att jag kommerigång med nått vettigt snart. Har sytt en "prov" väska under veckan, som blev mycket bätre än ja hade kunnat tänka mig, synd bara att ja syde den i ett såååå stygt tyg :(
Måste även börja på att få ordning i min nya syhörna, har bara kommit halvägs, det är ju då det sissta som tar tid.

Har även en halv färdig snickar verkstad står, renoverade den under sommaren. Där kan jag iaf skylla på att ja inte har all inredning till än.

Nog med prat. Ska försöka att få ut bilder, på de två tygväskor jag har sytt under veckan, men inte fören tidigast i morgon. Har lite detaljer kvar på den ena.

Inga kommentarer: