måndag 17 november 2008

Lååång tids projekt...

För ett tag sedan bloggade jag om ett Jeans överkast i lappteknik.
När ja var klar med det var det fortfarande en massa lappar kvar, jag bestämde mig då för att sy tre till fast mindre, dessa ska då bli till mina tre sysskonbarn.
Har funderat länge å väl på hur ja ska göra för att få dem "olika" så min syster lätt ska kunna veta vems som är vems.
Bestämde mig efter lång betänketid för att fälla in lappar i manchester.
Det var inte allt för lätt att hitta manchester tyg i tyg affären här.
När jag och skrot design var på Röda korset å handlade tyger kom ja på att man kan ju köpa kläder till att klippa ut bitarna i.
Idag hade jag en stund över och bestämde mig för att klippa lite
( efter att jag ritat av mönster till pjyamas å nattlinne som också mina sysskon barn ska få).



Det blå har jag fått av skrot design och den grå skjortan köpte jag på RK.


En av mina duktiga medhjälpare passade på att leka med tyget...




Det blev ca 30 st bitar av de tygerna.

Tyvärr kan jag inte det med att man skriver att du hittar det här... så ja la adressen till skrot design här nedan i stället....

1 kommentar:

Villa Nystuga sa...

Efter att ha sett ert snygga överkast ser jag fram emot de tre nya som kommer att ta form :)