torsdag 4 december 2008

Pyssel....

Igår anföll lusten för att pyssla ordentligt. Redan i måndags hade jag köpt lite blommor till att göra en egen julgrupp, tyvärr inte hunnit med det tidigare under veckan som gått, men nu är det gjort.
Använde mig av ett keramikfat med lite högre kanter. Växterna jag köpt var en hyacint, en murgröna och två mini en eller vad de kallas. Dekorations sten i svart, och lite julpynt jag hade.


Blev nöjd med resultatet. Sedan är det bara att byta pyntet när vi är närmare jul.
Förra året bestämde jag mig för att byta ALLT pynt i granen, hade en hippie gran förut med porslins figurer, gerlanger av olika slag, guld glitter stjärna, trä prylar mm mm. Köpte då bara kulor Lila, svart och silver skulle jag ha. När det blev dax för att pynta granen märkte jag att det blev för lite lila kulor och jag bestämde mig för att köpa fler av det, men tyvärr var jag inte iväg och fyndade på rean efter jul, så nu när jag ska köpa nya hittar jag inga i affärerna.
Lösningen blev: Några av de silvriga kulorna, lack och lila glitter.



Hade tänk att prova på tre först....



Men när jag var klar så hade jag gjort 5 olika. Gillar den med stora prickar, den randiga och den hel glittriga bäst, så det lär bli fler gjorda av dem innan jul.

2 kommentarer:

♥ Medea ♥ sa...

Tetranecessärerna hittar du mönster till på ica-kurirens sajt. De är superlätta och roliga att sy.
Lycka till. Kul att du hittade till min sajt. välkommen tillbaka.
/Efwa

♥ Medea ♥ sa...

hmmm.... det verkar som om jag skrev fel i länken. Nu kanske det funkar =)