torsdag 25 december 2008

Jag hant klart!!

Har under en lång tid hållt på med nattkläder som skulle ges bort i julklapp.
När den 23dec började hade inte jag börjat än, men hade en extra dag på mig, de som skulle få dessa kommer inte fören den 25dec.
Många runt mig trodde inte jag skulle hinna klart, men det gjorde jag, även om det idag är den 25 och packeten ska lämnas om nån timme.







Katten Dixie hjälpte till så gott hon kunde.








Till killen blev det en pyjamas i flanell med spökmönster.
Tyget är köpt på Olssons tyger redan i september....
Det som var svårast med pjyamas skjortan var kragen, blev inte riktigt nöjd, men hoppas att killen som får pjyamasen blir det.








Tjejen blev det ett nattlinne i flanell och även dessa tyger blev köpta på Olssons tyger i september.
Enligt mönstret skulle kjoldelen vara ca 15cm längre och ca 4cm vidare, men tyget var köpt efter ett annat mönster, så för att det skulle räcka fick jag göra några ändringar.
Halsringen gjorde jag efter mönstret, men blev inte nöjd, har tyvärr ingen tid till att göra om, men nästa gång blir det inte snedslå i halsringen.








Tjejens docka hade turen nog att det blev några tygrester över.
Ett nattlinne även till dockan.




Mönstret till Pjyamasen kommer från Burda nr 8 1996 och är stl 110

Mönstret till Nattlinnet från Burda nr 12 2000 stl 122

Dockans nattlinne är ett omritat tröj mönster från Allt om handarbete 12 2008.

Knapparna som jag använt mig av är återanvända från tidigare kaserade kläder.

God fortsättning till Er alla

Inga kommentarer: