torsdag 8 januari 2009

Vart ska man börja??

Den ständiga frågan här hemma är..
Var ska man börja???
Har många saker som behöver göras.
Sy projekten står på rad, huset har en hel del små fix som måste göras, och som alltid i alla hem behöver man städa/tvätta/diska/laga mat mm mm
Har bestämt mig för att göra en lista, som jag sedan kan pricka av och känna mig nöjd när det är klart, dessutom måste jag undvika att hitta på fler sy projekt.
Vilket inte är så enkelt...
På min sy lista:
Rita av alla mönster till kläder jag tänkt att sy
- huvtröja+byxa i flease till A
- linne till J
- tunika till J
- kjol till I
- kjol till L
- maskerad dräkt till BB docka
- klippa alla delar till dessa plagg
- och givet sy dessa med
- sy klart flease sockarna som är färdiga för att sy
-laga kuddfodral åt J
- göra lite mer kläder till BB dockan
På denna lilla lista har jag redan hunnit med några ( de som står med kursiv text)
Huset behöver...
- nya häng rännor och stuprör
- källar ingången behöver ny träpanel
- sambon har lite kvar på vindsluckan
- fönstren i kontoret måste bytas
- fönstret i källaren måste åxo fixas till
- sy hörnan behöver bli städad
Här har jag då inte börjat med nått....
All julpynt måste bort inom den närmsta veckan ( bara gardiner och julstjärnor kvar)
Detta kändes faktiskt rätt Ok
Nu när jag har en lista att gå efter, trotts att den har känts lång i mina tankar, så har den nu heltplötsligt minskats ner. Bara genom att få den på pränt..
Man borde göra dessa listor lite oftare, så att man inte känner sig stressad och världen känns som ett stort kaos hela tiden, vilket jag känner ganska så ofta.. När man ska hinna med alla sina hobbyns/hemmet/ sambon/hunden och övriga släktingar och vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

O! En sån lista skulle jag med behöva göra VARJE DAG!!!! För att få allt gjort.