lördag 24 januari 2009

Ännu en Tunika :)

Efter många om och men om att tiden inte räker lyckades jag att sy klart
denna tunika till stora syster Ju.
Det var inte många timmar som behövdes för att färdigställa den
och om jag vetat det
kanske jag hade börjat tidigare.....
Det var första gången jag sydde ett Ok med dubbla tyger
och tyvärr måste jag erkänna att efter första försöket
var det bara att klippa ut nytt och börja om från början,
men sen var det klart med allt krongel,
och tunikan var klar på ynka två kvällar :)
Mönstret hittade min sysster i Hemmets Journal Nr 47 2008
och ville ha den sydd till det planerade julbordet,
men vi hittade inte några tyger som passade...
På panduros jul rea hittade vi tyg :)
Mönstret fick jag ändra lite för att inte få så många skarvar och krims krams

Nu får jag hoppas att stora sysster Ju blir nöjd.
Kompisen M som har varit "provdocka" tyckte den blev snygg
och jag har lovat henne en i samma model,
bara vi hittar tid att välja ut tyg.
Tack M för din hjälp ;)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Va BRA den blev Ska bli kul att se och prova den!!!!

TACKAR TACKAR!!!!!!

Villa Nystuga sa...

Oj oj oj, tjusigt värre!!!

Anonym sa...

Måste bara tala om vad mycke beröm du har fått för den här! Alla tycker den är jättesnygg. M trodde det var ett svindyrt märkesplagg....