tisdag 13 januari 2009

Ännu ett misstag

Jaha det är bara att inse att man ganska så offta gör det ena misstaget efter det andra....
För någon vecka sedan fick jag lite tyger av min svärmor och där var det ett mycket tjusigt grönt bommulstyg som jag direkt visste vad jag skulle göra med.
Min ena storasysster passar rätt bra i grönt
jag bestämde mig för att kolla om tyget räkte till ett linne som jag hade mönster till.
Jag kollade beskrivnigen och mönseter delarna och mätte tyget kom fram till att det blir kanon bra!
men... nu när jag skulle nåla fast mönstret för att sedan klippa upptäckte jag...
att tyget var ca 15cm för kort och ca 5cm för smalt...
är ju då bara att konstatera antingen kan jag inte med måttbandet eller så kan jag inte läsa mönster och tygåtgång i skrift...
Tyvärr storasysster det blir inget grönt linne i just den modellen, men jag ska försöka leta upp ett mönster som tyget räker till, men det blir inte än på ett tag.

1 kommentar:

Vimsan JBR sa...

Det är OK! Jag vet hur du är. :)

KRAM KRAM