torsdag 11 mars 2010

Sovpåse/nattlinne

Sovpåsen har dragsko i nederkant och när barnet blivit för långt kan man använda den som nattlinne.
Ett underbart plagg till små barn.
Inga knappar eller dragkedjor när man ska byta blöja på natten.

Den var mycket enkel att sy och jag lär garanterat sy flera framöver.
Nu sydde jag två samtidigt en till min dotter
( fast det kommer dröja ett tag innan hon kan ha den )
och en som jag tänkte ge bort.
Mönster från: Sy enkla barnkläder 0-6 år
Tyget är köp på shop Ingelise
Tryck knapp från lokal sy butik,
det skulle varit två men jag pajjade den ena när jag monterade,
så jag hoppas att det fins kvar, så jag kan köpa ny.
Dessutom har jag glömt att köpa band till dragskon...
Den som är på bilden är sydd i stl 80

1 kommentar:

Vimsan JBR sa...

Jag har kommit på vad jag ska sy av mitt tyg... Kommer en förfrågan på mönster vilken dag som helst. ;)

Den där blev riktigt bra.

Kram kram
Vimsan