lördag 7 februari 2009

Åkpåse

Denna skapelse är till samma bebis som byxorna i det förra inlägget.
En åkpåse i fleese med bommuls foder.
För att vara första gången jag syr nått med foder och mudd blev jag riktigt nöjd :)
Även om jag lärde mig många nya svordommar, så min käre sambo höll sig långt undan,
var den hyffsat enkel att sy.
Dessutom i en neutral och användbar färgkombination...




Åkpåsen stängs med ett knytband.





Det är en tryck knapp i sydd inuti som håller den inre "fliken" på plats.

Mönstret kommer från Allt om handarbete nr 2 2009. En tidning som är värd varenda krona... Mångsidig handarbets tidning med olika svårighetsgrader. Kan dessutom se fram emot ett nytt nummer i brevlådan en gång per månad.

Fleese tyget är nytt och fodret är från en fyndlåda.

Kantband och knytband är i samma tyg som fodret.


Inga kommentarer: