fredag 21 september 2012

Att bara måla om en säng...

För ett bra tag sedan fick jag en växa säng till dottern av en kompis
 och jag bestämde mig för att måla om den innan ja tog den i bruk. 

Självaste uppstarten drog ut på tiden pg a flytt men under sommaren har jag fått det gjort. 
Tyvärr var det ganska många lager med färg som hade flagnat. 

Alternativen var att spackla och sen måla eller att skrapa sängen helt ren från färg. 

Det skulle ta sin tid att skrapa, men resultatet skulle bli till sin fördel, så fram med varmluft pistolen,skrapan, kniven och lite andra smidiga verktyg för att underlätta arbetet.




 Sängen presic innan ja började skrapa här tidigt i våras. 
Det skulle vissa sig vara hela sju olika lager med färg.
 Gul, blå, röd,grön, turkos, beige och vit.
 


 
 Hälften av all färg är nu borta och jag kunde se slutet på skrapandet....

 

  
 Och tillslut var all färg borta och jag kunde börja slipa för att få bort de sista flagorna.





Slipat och klart för målning.




Det färdiga resultatet efter många timmar med bort skrapning av färg,
 en hel del slipning och tre lager med färg, och ja var äntligen nöjd.

Hur många timmar jag lagt ner på detta vill jag inte ens tänka på, 
men betalningen är just den att vår underbara dotter vägrar somna någon annan stans.


Inga kommentarer: